Tak ako pri všetkých činnostiach, aj v oblasti montáži LPG zariadení sa vyskytujú ľudia a firmy, ktorí kazia meno celému odvetviu a doslova „vyrábajú“ nespokojných zákazníkov. Paradoxne sa im často darí lepšie ako tým, ktorí vykonávajú montáže kvalitne. Zákazníkom ponúknu o niečo lepšiu cenu a tí sa častokrát nechajú „nachytať“. V poslednej dobe sa stále častejšie stretávame s otázkami od našich zákazníkov, ako je možné, že niektoré montážne dielne ponúkajú montáže o dosť lacnejšie oproti ostatným dielňam. Samozrejme, rozptyl v rozsahu cca 100 € je normálny. V prípade, že by ste sa stretli s väčšou odchýlkou, je rozhodne potrebné zvýšiť pozornosť. Takéto výrazné rozdiely sú väčšinou zapríčinené tým, že montážna dielňa ušetrí na veciach, o ktorých zákazníci netušia.

Najčastejšími problémami, ktoré sa vyskytujú, sú tieto: použitie zariadení určených pre karburátorové motory (napr. staré škodovky) bez akejkoľvek riadiacej elektroniky do najmodernejších áut, používanie starých (aj 15 až 20 ročných) nádrží (ich životnosť je pritom 10 rokov) z talianskych vrakovísk, neodborné prevedenie montáže a pod. Toto vedie k nevyhnutným problémom s autom – rozsvecovanie kontrolky check engine, nesprávna činnosť motora atď. Môže to viesť až k znehodnoteniu niektorých komponentov motora, prípadne aj motora ako celku. Oprava takto prestavaného auta stojí nemalé peniaze a namiesto ušetrenia zákazník prerába. Dajte si preto dobrý pozor, komu zveríte prestavbu svojho auta, overte si informácie o ňom, nehľadajte iba dobrú cenu, ale aj to, čo Vám za ňu ponúka.

Taktiež Vás chceme upozorniť aj na to, že je nemožné zapísať zariadenie namontované v zahraničí (v montážnej dielni, ktorá nemá oprávnenie na montáž udelené slovenskými úradmi) do nášho OEV (TP). Na Slovensku je veľmi špecifická legislatíva upravujúca podmienky prestavby a zápisu LPG zariadenia, preto je výhodnejšie použiť služby našich montážnych pracovísk, aj keď ich cena môže byť o niečo vyššia ako v zahraničí. Pri legalizácii prestavby vykonanej v zahraničí tento rozdiel určite preplatíte a aj tak nemáte istotu, že sa Vám zápis podarí uskutočniť.

Stretávame sa tiež aj s otázkou, ako je možné, že u nás má byť auto na montáži 2 až 4 dni – podľa komplikovanosti montáže, keďže v inej dielni povedali, že auto bude hotové v ten istý deň. Ide hlavne o väčšie motory. Samozrejme, je možné namontovať zariadenie rýchlo, ale dovolíme si tvrdiť, že vždy je to na úkor kvality. My si auto vždy radšej vezmeme na viac dní a snažíme sa montáž vykonať precízne a kvalitne. Taktiež sa snažíme zariadenie po montáži otestovať a vyskúšať vo viacerých jazdných režimoch a podmienkach. Myslíme si, že je to výhodnejšie pre nás aj pre zákazníka, keďže v opačnom prípade musí zákazník väčšinou navštíviť montážnu dielňu ešte niekoľkokrát, aby sa odstránili závady, ktoré vznikli kvôli časovému stresu pri montáži. Táto skúsenosť sa nám overila už veľa krát, takže sme presvedčení o správnosti tejto cesty. Takže v prípade, že je pre Vás dôležité hlavne to, aby ste auto mali namontované za 4 hodiny, kontaktujte radšej inú dielňu. Ak sú pre Vás dôležité iné veci – kvalita montáže, kvalita zariadenia, kvalita servisu po montáži, komunikácia s Vami nie len pred montážou, ale aj počas záručnej doby a po nej, potom sme Vám k dispozícii a budeme veľmi radi, ak sa stanete našimi zákazníkmi.